Prik-bevis din virksomhed
Dagens erhvervsklima er ikke at få noget lettere, eller vil det blive nemmere når som helst i fremtiden. Jeg er ikke psykisk, men jeg har lært, at erhvervslivet aldrig bliver enklere. Mere konkurrence, faldende fortjenstmargener, stigninger i fast og driftsomkostninger er blot nogle af de spørgsmål, vi beskæftiger os med dagligdags. Du kan beklage denne kendsgerning, eller du kan træffe proaktive foranstaltninger til prik-bevis din virksomhed. Her er et par strategier, der kan hjælpe:
Klart at definere din virksomhed. De mest succesrige forretningsfolk ved, hvad de er i business for. De har et eller to områder af speciale eller ekspertise og de holder sig til hvad de er gode til. De undgår fristelsen til at prøve at blive alt for alle. På mange områder og specialister har tendens til at gøre det bedre end generalister, og i boghandel, det er ikke anderledes.
Har du lavet et nichemarked for dig selv?
Er din niche levedygtige i dit sted/by/byen/marked?
Er du bedst på, hvad du gør i din handelsområde?
Du holder dig til hvad du er god til eller du afviger fra dette når indtægterne er lean?
Montering regninger, en langsom måned eller måneder, pres for at generere dollars til den nederste linje; Det er fristende at tage på nye arbejde eller gøre noget i et område, du ikke har en masse erfaring. Desværre, det spreder vores ressourcer tynd og kan få os til at miste fokus på vores specifikke område af specialgrafit. Og fordi vi er i et område, der ikke er vores styrke, kvaliteten af vores arbejde kan ikke være så god. Dette forårsager kunde utilfredshed, som fører til lavere gentage og henvisning forretning. Derefter bliver det en ond cirkel; Vi tager mere arbejde, der falder uden for vores område af ekspertise, fordi vi har brug for salg. Vi køre ikke på 100% og vi mister en kunde. Vores salg fortsætter med at falde så vi samle op mere arbejde. Og så videre.
Opret og vedligehold kundeloyalitet. Mange virksomhedsejere mener i dagens konkurrenceprægede miljø, at forbrugerne er bekymret kun med at få den laveste pris for den vare eller tjenesteydelse, de køber. Så, de bruger penge forsøger at tiltrække nye kunder baseret på pris, hvilket betyder, at de konstant svække deres fortjenstmargener. Selv om prisen er en faktor i hver salg er det ikke altid den vigtigste faktor. Det er meget mere effektiv, ikke at nævne rentabelt, at oprette og vedligeholde kundeloyalitet. Her er et par spørgsmål at overveje:
Holder du en data base af klienter og ophold i regelmæssig kontakt med dem?
Du kender og bruger din kundes navne?
Giver du dem en grund til at fortsætte med at gøre forretninger med dig?
Ved du, hvad dine kunder ønsker eller forventer?
Fordelene ved at investere din tid, indsats, energi og penge for at skabe loyalitet omfatter: flere henvisning forretning, højere marginer og reduceret annonceringsomkostninger. Det er vigtigt at bemærke, dog, udvikle kundeloyalitet er ikke noget du engang imellem, det er den måde du foretage og køre din forretning.
Levere fremragende kundeservice. Næsten alle virksomheder anerkender betydningen af at levere fremragende kundeservice. Endnu, få faktisk konsekvent udføre. Undskyldningerne køre fra “Jeg er nødt til at reducere min optælling” til “mine medarbejdere er bare her at indsamle en lønseddel” til “Jeg kan ikke være i butikken tyve-fire timer om dagen.” Igen, det kommer tilbage til hvorfor du er i erhvervslivet. Selvfølgelig, hvis du vil levere stor kundeservice på et konsistent grundlag vil du ikke være den laveste pris kreditor; Det er økonomisk umuligt at nå dette mål.
For at levere enestående kundeservice skal du involvere sig personligt. Du skal finde ud af, hvad god service betyder, at du og endnu mere kritisk, hvad det betyder for dine kunder.
Forbedre dit salg færdigheder. Konstant raffinering af dit salg færdigheder vil hjælpe dig med at lukke mere salg og/eller forøge værdien af hvert salg. Jeg foreslå ikke du vedtage eller bruge aggressive, hårdt sælge taktik. Jeg anbefaler i stedet, du udvikler dine evner på afdække kundens behov, at foreslå løsninger, der er passende for deres behov, og at overvinde indvendinger. Lær hvordan du engagere kunden i salgsprocessen og bede om en henvisning. Der er mange sælger færdigheder bøger på markedet; anmeld et par og tilpasse nogle af begreberne til din specifikke situation. Og sørg for, at du lære dine medarbejdere til at anvende disse begreber for.
Kører en lille virksomhed er ikke let. Definere din virksomhed, give folk en grund til at købe fra dig, ansætte og uddanne de rigtige medarbejdere og blive involveret i dit community. Disse strategier vil hjælpe dig med at forblive konkurrencedygtige, nu og i fremtiden.
© 2004 Kelley Robertson, alle rettigheder forbeholdes.